În lumea digitală, și chiar în orice nișă de activitate, urmărirea cu ambiție a propriei dezvoltări este singurul element ce garantează supraviețuirea profesională. Universul digitalului evoluează și se schimbă continuu. Dacă faci pauză chiar și un moment, riști să pierzi foarte multă informație care altfel te-ar fi ajutat să crești profesional. La Digital Web Properties facem tot posibilul să rămânem informați și la curent cu ultimele tendințe și să aflăm ce și cum fac alții lucrurile mai bine în mediul online. Uneori, asta înseamnă să ne mai și dezlipim de propriile computere.

Recent, echipa noastră a participat la summit-ul GpeC din mai 2017 GPeC și a fost pur și simplu încântată. Credem că ai trăi și tu aceleași emoții, de aceea îți prezentăm azi 10 motive pentru care ar trebui să participi la un summit GpeC cel puțin o dată în viață.

1. Invitații (internaționali) sunt grozavi

Miriam:

Am fost cu adevărat impresionată de numărul și calitatea invitaților internaționali care au împărtășit cu noi din know-how-ul lor, dar dacă ar fi să aleg o singură prezentare, aceea ar fi workshop-ul lui Karl Gilis. Supranumit ‘Comediantul Conversiilor’ pentru prezentările sale atractive, stilul lui este un mix perfect de informație bogată și valoroasă și o prezentare amuzantă și flamboaiantă a acesteia. În special mi-a plăcut că fiecare slide din prezentarea lui era conceput pe o comparație dreapta – stânga a aceleiași pagini web, arătând diverse optimizări și rafinarea unor detalii foarte mici care pot avea impact semnificativ asupra conversiilor. Dacă nici asta nu mă convinge să îmi dezvolt abilitățile de testare A/B, nimic nu o va face.

Ioana:

Aceasta a fost prima mea conferință pe eCommerce așa că am fost destul de entuziasmată. Prima zi a și început foarte bine, cu statistici privind eCommerce în România. A fost o plăcere să aud despre valori atât de dragi mie (transparență, umanism, personalizare, segmentarea clientelei și AR) de la influenceri care au puterea de a transforma acest domeniu. M-au încântat mult prezentările internaționale, mai ales cea a lui  Erkan Soy despre comerțul electronic omnichannel. Dacă ar trebui să aleg o prezentare favorită din prima zi, aceea ar fi 20+ Sfaturi și Trucuri pentru un Magazin Online de Succes. Prezentarea a fost în românește dar participanții străini nu au întâmpinat nici o problemă căci CpeC oferă traducere în timp real.

2. Ai Șansa să Cunoști Elita Locală

Ioana:

Invitații internaționali au fost un adevărat bonus al conferinței. Karl Gilis ne-a făcut să râdem și să plângem, Tomi Ahonen a marcat câteva aspecte esențiale despre a 8-a formă de mass media, iar Jon Wolske ne-a încălzit inimile de la mii de mile depărtare. Cu toate acestea, am simțit că chiar am putut relaționa cu vorbitorii locali. Sesiunile Stage on Fire au facilitat conversații fructuoase și au sesizat probleme foarte serioase întâmpinate de proprietarii de magazine online (de la procesarea plăților până la eperiența utilizatorului). Workshop-urile din zilele 2 și 3 au fost foarte educative.

Miriam:

I-am menționat mai devreme pe invitații de prestigiu care au participat din alte țări pentru a ne împărtăși la București câte ceva din experiența și cunoștințele lor. Dar în acest puzzle de nume celebre este ușor să uiți de comorile ascunse – și anume elita locală în eCommerce. Oportunitățile de networking sunt infinite, ca să nu mai zic de faptul că te poți compara cu ceilalți într-o manieră constructivă și sănătoasă.

3. Poți Relaționa cu Oameni din Medii Diferite

Miriam:

Nu e vorba numai de a cunoaște VIP-urile din eCommerce-ul local, ci mai mult despre mediile din care provin experții. Unii sunt proprietari de magazine online, alții sunt începători, alții sunt eperți, unii reprezintă diverse agenții, alții vin din domeniul logisticii afacerilor, în timp ce alții sunt profesioniști ai lumii digitale (conversii, AdWords și altele).

Ioana:

Summit-ul GPeC Summit este un loc oportun să interacționezi cu proprietari de magazine și prestatori de servicii și să le ceri sfaturi. Vei cunoaște sute de oameni, cu diverse grade de epertiză, care îți împărtășesc pasiunile. Ai ceva de învățat de la fiecare. Dacă te blochezi într-un birou poate fi dificil să vezi lucrurile dintr-o nouă perspectivă. GPeC mi-a dat șansa să aflu cum gândesc proprietarii de magazne, developerii de softuri și agențiile.

4. Workshop-urile Oferă Nenumărate Sfaturi Practice

seminar horia neagu

Seminar SEO de Horia Neagu la summit-ul GPeC in 2017: Top Modeling and Semantic Connectivity

Miriam:

Mi-a plăcut faptul că vorbitorii de la GPeC și-au promovat opiniile și concluziile bazându-se pe experiența lor practică reală în diverse domenii. Mulți dintre ei (felicitări lui Valentin Radu, Matei Psatta, Andrei Georgescu and Sorin Sfetcu) au trecut prin mai mult de 5 companii / job-uri în ultima decadă, unii și-au fondat propriile companii, au eșuat și au construit altele și tot așa. Dacă este cineva cu adevărat calificat să vorbească despre conversii și problemele de dezvoltare ale unei afaceri, atunci numai ei pot fi.

Ioana:

Scurtă confesiune – sunt convinsă că a existat un nivel foarte ridicat de know-how pe care s-a bazat fiecare workshop, dar nu le-am găsit pe toate ca fiind foarte utile în practica de zi cu zi. Acestea fiind spuse, aș dori să îi mulțumesc lui Horia Neagu pentru foarte buna, organizata și realista sa prezentare “Serious CEO Looks for SEO for Serious Relationship” (CEO serios caută SEO pentru relație serioasă). Acest workshop a fost foarte util, mai ales pentru proprietarii de magazine cu talent la tehnologie. Workshop-ul interactiv a răspuns la multe întrebări importante despre căutarea semantică de cuvinte, keyword mapping, arhitectura site-ului, conținut duplicat, link-building, și social media (pentru SEO). Mai important, mi s-a părut importantă eliminarea unor prejudecăți și mituri pe care oamenii le au despre SEO. De asemenea aș vrea să îl felicit pe Liviu Taloi pentru ghidul său exhaustiv despre Google Analytics. Sper că oamenii au putut ține pasul cu acest workshop. Sfaturile lui de 5 minute sunt extraordinar de utile în evaluarea performanțelor unui magazin online.

5. Afli Ultimele Statistici legate de eComerțul Digital

Miriam:

Aproape fiecare prezentare pe care am avut plăcerea să o audiez a conținut cifre și statistici reale și actualizate despre starea prezentă a comerțului electronic, atât la nivel local cât și internațional. De aceea, orice informație sau sfat primit de la vorbitori a avut un fundament puternic în date exacte. Nimeni nu ne-a spus simplu ‘faceți așa’. Din contră, ne-au spus: ‘X la sută din utilizatori decid să plece de pe site sau să rămână după o perioadă de Y secunde petrecute pe site-ul tău, iar dacă tu faci chestia asta, s-a demonstrat prin split testing că îți vei reduce rata de bounce cu 33%. Tot ce ne-au învățat s-a bazat pe fapte și date; poți afla astfel cât de provocator este domeniul eCommerce și poți învăța foarte multe despre comportamentul utilizatorilor și multe altele.

Ioana:

Într-adevăr, majoritatea prezentărilor au inclus statistici care te uimesc. Dar atunci când aceste cifre nu sunt puse în context, ele devin simple numere. Iubesc statistica, dar sfătuiesc pe toată lumea să o îmbrățișeze cu o mică rezervă. Cifrele prezentate de Andrei Canda au fost colectate în perioada martie-aprilie 2017, deci au fost extrem de valide și relevante. Cu toate acestea, unele statistici prezentate în cadrul summit-ului s-au referit la anii trecuți (2015). În lumea digitală, 2 ani reprezintă un timp foaaaarte lung. Statisticile și trendurile nu trebuie crezute orbește. Așa cum mulți invitați au precizat, magazinele online nu ar trebui niciodată să se bazeze pe cifre generale sau statistici de tip vanity. Ele ar trebui să ia drumul personalizării și să genereze decizii pe baza audiențelor lor reale.

6. Vei învăța De ce, Cum și Ce să Măsori

Ioana:

Unul dintre invitați a exprimat un adevăr universal: ceea ce contează nu este ceea ce se schimbă, ci ceea ce rămâne la fel. Clienții vor dori întotdeauna produse ieftine dar de calitate. Vor dori întotdeauna transport gratuit și customer support adecvat. Cu asta în minte, proprietarii de magazine trebuie să își definească valoarea ofertei. Invitații GPeC au încurajat participanții să monitorizeze performanța magazinului lor pentru a defini în permanență criterii relevante.

Miriam:

Mi-a plăcut mult să văd că vorbitorii ne-au încurajat pe toți să evaluăm în permanență performanța site-urilor noastre. Ni s-a arătat ce să măsurăm și cum să o facem, depinzând de factorii care chiar ne ajută să dezvoltăm afacerea în stadiul ei curent. Este ușor să faci rost de mari cantități de date prin intermediul soft-urilor analitice, dar nu toate datele sunt la fel: unele concluzii le sunt mai utile unor anumite afaceri decât altora. În plus, o idee care chiar a rămas cu mine îi aparține lui Valentin Radu: ‘Orice nu evaluezi nu contează, iar atunci vei pierde’. Monitorizarea performanțelor site-ului tău reflectă câtă importanță îi acorzi și ce viitor va avea. Lucrurile pe care nu le măsori și nu le verifici în mod acurat nu vor mai putea fi îmbunătățite niciodată.

7. Vei Înțelege în Final Cum să Îți Faci Clienții  Fericiți!

mit seo

Mitul nr. 20: Clienţilor români le pasă doar de preţ, discounturi, şi Black Friday.

Miriam:

Că tot vorbeam despre monitorizarea parametrilor și a criteriilor măsurabile, am fost plăcut impresionată de atenția acordată monitorizării diverșilor parametri imediat înainte și după implementarea unei modificări (cunoscut ca split testing). Întotdeauna am simțit că acest tip de follow-up comprehensiv al ideilor noastre este cea mai înaltă formă de auto-evaluare și totodată cea mai sinceră dovadă de deschidere față de experiența userului. Astfel, într-un fel, split testing-ul a fost pentru mine întotdeauna adevărata măsură a profesionalismului. Acesta este și unul dintre motivele pentru care am fost adânc mișcată de prezentările din cadrul summit-ului.

Ioana:

Split testing-ul este bun… dacă ai ce / pe ce testa. Oricât de mult apreciez o discuție despre micro-momente, segmentarea audiențelor și testarea A/B, cred că aceste lucruri trebuie făcute de îndată ce se rezolvă anumite probleme tehnice majore. S-ar părea că experții GPeC sunt și ei de acord. Conferința pune într-un bun echilibru ceea ce este ideal și ceea ce este real. Cu toate acestea, va face asta în timp ce îți reamintește despre pop-up-ul acela enervant de pe prima pagină a site-ului sau despre optimizarea defectuoasă a site-ului tău pentru mobil. Așa cum a menționat și Karl Gilis: optimizarea unui site prost va rezulta într-o experiență optimizată proastă. Norocul tău este că la GPeC vei învăța să eviți experiența proastă înainte de a încerca să optimizezi lucrurile pentru conversii. Multe dintre aceste sfaturi sunt perfect valabile și pentru site-ul nostru din moment ce încă lucrăm la el!

gpec

8. Evenimentul Este Foarte Bine Organizat

Ioana:

Am fost impresonată de calitatea organizării și doar am participat la destule conferințe în viață (nelegate de marketing-ul digital / eCommerce). Cu o singură excepție, toate workshop-urile au început și s-au încheiat la timp. Prima zi a conferinței s-a derulat și ea lin și fără incidente. Relaționarea cu experții a fost o plăcere. În afară de faptul că am uitat să mă înregistrez online la workshop-uri (îmi pare rău!), nu am avut nici o problemă să particip la cele care m-au interesat. A fost mai mult decât suficient loc pentru toată lumea și oamenii au fost mai mult decât încântați să își împartă locul.

Miriam:

Totul s-a derulat cât se poate de coerent, și având în vedere câți oameni au participat, asta a fost o adevărată provocare organizatorică. Dincolo de asta, un aspect mi-a suscitat interesul: setul de două workshop-uri derulate în același timp. Inițial, nerăbdătoare să absorb cât mai multă informație, asta a venit ca o frustrare, pentru că nu am vrut să fiu nevoită să aleg între cele 2. Totuși, am realizat că acest tip de organizare al workshop-urilor m-a împis să aleg ceea ce era cu adevărat importat pentru activitatea mea în viitorul apropiat și ce voiam în cele din urmă să îvăț cel mai mult.

O astfel de organizare te forțează într-u fel să îți recunoși și evaluezi prioritățile – iar acesta este primul pas spre optimizarea procesului tău de muncă. Mai mult, dacă participi la GPeC cu u coleg (cum am făcut noi), e simplu să vă împărțiți între workshop-uri și să faceți schimb de idei mai târziu.

jeff bezos

9. Summit-ul GPeC nu este Costisitor!

Ioana:

Cred că prețul accesibil este un alt motiv pentru care ar trebui să participi la summit-ul GPeC în România. Pentru 159 € (standard) sau 119 € (early-bird) ai acces la trei zile de iformație relevantă livrată într-o sumedenie de prezentări și workshop-uri. Asta înseamă peste 10 coferințe și 18 ateliere de lucru. Serviciile de caterig sunt de asemeea incluse. Dacă nu mă înșel, prețurile la conferințele de marketing încep de pe la 600 $ și ajung și până la 2,500 $. GPeC organizează de asemenea o școală de vară  all inclusive pentru aproximativ 700 $.

Miriam:

Nu lăsa taxele de înscrere mici să te facă să crezi că acesta este un eveniment cu o calitate scăzută. Nivelul avasat al prezetărilor și locația bine aleasă sunt tot atât de excelente cum te-ai aștepta să fie un evenimet ce reunește VIP-urile din eCommerce-ul Est European și elitele internaționale. Faptul că acesta este un evenimet de top practicând prețuri non-prohibitive îl face să fie mult mai inclusiv și mai prietenos cu toate categoriile de profesioniști. Asta include și începători, freelaceri; am întâlnit de fapt câțiva în timp ce socializam în pauza de cafea.

10. Toată Lumea este Foarte Prietenoasă

Ioana:

Așa cum am zis și mai devreme, aceasta a fost primul meu eveniment pe eCommerce și nu prea știam la ce să mă aștept. Sunt și puțin timidă, recunosc. Nu credeam că o să mă împrietenesc cu cineva. Portofoliul nostru conține o majoritate de clienți internaționali și gestionăm foarte puține site-uri din România momentan. Miriam și cu mine am vrut să participăm la acest eveiment pentru a lua pulsul pieței și a cunoaște oameni noi. Am fost atât de încântată să văd că oamenii au fost foarte deschiși față de mine. Mi-am făcut prieteni noi, am schimbat idei și am câștigat chiar și două cărți! Woo-hoo! Oamenii pe care i-am cunoscut acolo au făcut ca acest eveniment să fie și mai extraordiar.

Miriam:

De la organizatori la invitați și la personalul care servea cafeaua, toți erau sincer bucuroși și mândri că participă la acest eveniment. În timp ce conținutul și calitatea prezentărilor vine pe primul loc, desigur, să fii făcut să te simți ca acasă este un sentiment de neprețuit. Din moment ce toți oamenii au investit emoțional în acest eveniment, noi am fost cu adevărat impresionate și abia îl așteptăm și pe următorul!

Sperăm că experiența noastră directă te va încuraja și pe tie să participi la un summit GPeC. Următorul este programat pentru noiembrie 2017. Noi ne gândim să ne înscriem și la școala de vară. Dacă ai mai multe întrebări despre eveniment sau lucruri legate de acesta, poți oricând să contactezi GPeC. Dacă vrei, poți să ne contactezi și pe noi. ????

Miriam Cihodariu

Miriam Cihodariu

Ecommerce Strategy Director

Miriam a făcut parte din grupul inițial de 4 copywriteri care a pus bazele companiei noastre, după care ne-am dezvoltat împreună. Background-ul ei este unul academic, în cercetare socială și antropologie. O fascinează oamenii și ce îi motivează, precum și schimbările pe care le aduce spațiul digital. De aici îi vin creativitatea și rapiditatea cu care învață lucruri noi.

Ioana Sima

Ioana Sima

Chief Marketing Officer