Ultimii ani au fost martorii creșterii marketing-ului digital mult peste standardele cu care am fost obișnuiți. SEO, optimizarea paginilor, marketing de conținut, pay-per-click, campanii online și strategii UX/UI – toate au fost regândite și personalizate pentru a se adapta mediului primordial în care au loc transferurile de informație: Internetul. Extrem de nou și de dinamic, marketing-ul ca și domeniu de activitate își trăiește acum anii de glorie.

Reprezentanții cei mai buni și mai vizionari ai acestei industrii se întâlnesc anual în cadrul unor serii de conferințe pentru a discuta noi strategii și a valida cele mai bune idei. Acest an nu va fi o excepție. Am notat cele mai interesante și utile conferințe de acest gen din 2018 la care orice specialist de marketing ar trebui să participe măcar o data în viață.

Scena principală MozCon 2017 (Credit poză: Optimising)

1. MozCon | 9-11 Iulie, 2018

$649 – $1,149 Super Early Bird (clienții Moz /intrare generală) / Seattle, Washington, SUA 

MozCon este conferința de marketing dedicate celor tineri și plini de energie, dar și specialiștilor de marketing cu experiență care vor să învețe lucruri noi și să fie la curent cu noile trend-uri. Ediția din 2017 a MozCon s-a încheiat cu câteva luni în urmă. Evenimentul oferă sfaturi foarte ușor de pus în practică din partea liderilor din industria SEO, social media, construirea și gestiunea de comunități online, marketing de conținut, dezvoltare de brand, CRO și statistici.

Noi am participat pentru prima data în viață la o conferință MozCon anul acesta, iar asta a însemnat o experiență incredibilă pentru noi ca și companie. A fost incredibil să îi ascultăm pe cei care crează această industrie în timp real vorbind despre eșecurile, provocările și succesele lor.  Evenimentul este foarte bine organizat, gustările sunt delicioase, iar Roger este un scump. Activitățile de seară au reprezentat oportunitatea perfectă de a crea legături cu experții din domeniu și de a schimba idei cu aceștia. Îți recomandăm din toată inima să trăiești MozCon-ul pe pielea ta cel puțin o data în viață!

Printre speaker-ii de la conferință se numără veterani ai industriei, trecuți prin toate, dar și vedete tinere din domeniu care și-au făcut deja o reputație solidă. După trei zile de MozCon, reprezentanții diverselor piețe vor pleca de acolo cu un set complet nou de instrumente, metode și tehnici pe care să le utilizeze în practică în companiile din care provin. Printre numele pe care trebuie să le urmărești de acum încolo se numără Britney Muller și Dr. Pete Meyers de la Moz, Matthew Barby de la HubStop, dar și Purna Virji de la Microsoft.

Conferinţa Unbounce (Credit poză: BetaKit)

2. Unbounce Call-to-Action | 14-16 Mai, 2018

1000+ Specialiști marketing / $999 Acces general / Vancouver, Canada 

Cu mai mult de 1000 de participanți în 2017, Unbounce CTAConf aduce împreună experți de marketing din întreaga lume, reunind cele mai bune practice și idei din domeniu. Pe parcursul celor 3 zile de discuții, workshop-uri și mese rotunde, următoarea generație de specialiști în marketing este educată și antrenată pentru a atinge excelența.

Spre deosebire de alte evenimente sobre, acest eveniment le oferă participanților și puțină distracție: un tur culinar pentru gurmanzi și evenimente de rafting pentru cei sportivi. Dincolo de amuzament, însă, experiența de învățare de la CTAConf nu poate fi egalată de nimic altceva. Ți se va explica în detaliu fiecare trend sau tehnică din cutia de scule a marketing-ului, de la metode deja consacrate (conversie a clienților sau trucuri de business storytelling), până la cele mai excentrice inovații (campanii de meme-uri).

Conferinţa B2B Marketing Leaders (Credit poză: B2BMarketingLeaders)

3. B2B Marketing Leaders | 14-16 Mai, 2018

250+ Specialiști Marketing / 2195 AUD ($1655) / Sydney, Australia 

Una dintre cele mai bune și mai utile conferințe de marketing din 2018 va fi B2B Marketing Leaders Forum. Dedicată ajutării specialiștilor de marketing pentru ca aceștia să țină pasul cu noile tehnologii de marketing, această conferință include sesiuni foarte detaliate (de câte 40 de minute) despre statistici și instrumente de analiză, măsurarea ratelor de conversie, alinierea marketing-ului cu vânzările, marketing-ul creșterii pe piață, customer experience, advocacy, leadership, precum și multe alte subiecte și sub-domenii de cercetare.

Oferta evenimentului de anul acesta include worksop-uri alături de cele mai mari nume din industrie, cum ar fi Robert Rose de exemplu, devenind astfel una dintre cele mai atractive experiențe de învățare pentru participanți. Lista speaker-ilor îi include pe Jennie McLaughlin de la Ernst & Young, pe Linden Brown, profesor și președinte al MarketCulture Strategies, pe Thomas Barta, Natalie Truong, Todd Wheatland și alții. Ca rezultat, pentru conferința din 2018 s-au vândut deja mult mai multe bilete decât pentru cea de anul acesta.

Maile Ohye la conferinţa State of Search (Credit poza: A State of Search Blog)

4. State of Search | 9-10 Octombrie, 2017

$400 Super Early Bird – $600 Bilet normal, $700 last-minute / Dallas, Texas / Speakers TBA

După patru ani consecutive, conferința State of Search a devenit un eveniment consacrat printre specialiștii de marketing. Deciși să își mențină titlul și reputația de a fi “una dintre cele mai bune conferințe de marketing din 2017”, organizatorii (Dallas/Fort Worth Search Engine Marketing Association) au aranjat ca scena să fie ocupată de unele dintre cele mai cunoscute personalități din industrie.

Ca rezultat, lista invitaților speciali ai ediției din 2017 a State of Search îi reunește pe Dr. Pete de la Moz, pe Bill Hunt și pe Duane Forrester, printre alții. Anul trecut, peste 44 de experți de marketing și-au dezvăluit ideile, strategiile și tehnicile în fața audienței, punctul de atracție central fiind prezentarea oferită de Maile Ohye de la Google. Din moment ce evenimentul se va desfășura în toamna acestui an, mai ai timp la dispoziție ca să te înscrii.

După ce vei participa la SoS 2017, te vei întoarce acasă cu un bagaj solid de cunoștințe privind SEO, PPC și marketing în social media. Mai mult, vei avea ocazia să discuți cu unii dintre cei mai mari experți în domeniu, și toate astea în animatul și fascinantul Dallas.

Scena principală AdvoCamp (Credit poză: AdvoCamp Marketing Blog)

5. AdvoCamp | 6-8 Decembrie, 2017

1000 Specialiști marketing / $1,499 Bilet normal / San Francisco, California, SUA / TBD (60 de speaker-i în 2016)

Având loc în fabulosul Embarcadero Center din San Francisco, Advocamp Conference este dedicate stabilirii și îmbunătățirii de relații de lungă durată între brand-uri și clienții lor. Pentru numeroșii săi participanți, Advocamp are rolul de a-I ajuta să dezvolte strategii integrate și cu sens, făcând conexiunea dintre obiectivele unei afaceri și generarea de venituri.

Organizațiile centrate pe client, precum Slack, HP și Ecobee și speaker-ii lor sunt starurile conferinței Advocamp. Poveștile lor de succes îi învață pe specialiștii de marketing prezenți noi tehnici de conversie și întărire a relației brand-ului cu clienții, pentru a putea realiza apoi proiecte de cea mai înaltă calitate.

În general, Advocamp se simte exact așa cum sună – o tabără de vară pentru adulți. Profesioniștii aflați pe aceeași lungime de undă și pasionați de aceleași lucruri se pot întâlni aici pentru a stabili contacte sociale de lungă durată ce se transformă în colaborări avantajoase.

Brand Manage Camp, 26-27 Septembrie 2017 (Credit poză: BrandManage)

6. Brand Manage Camp | 26-27 Septembrie, 2017

În funcție de data înregistrării, între $1900 și $2500 / Las Vegas, Nevada, SUA / 13 Speaker-i

Brand Manage Camp acoperă o mare varietate de subiecte legate de marketing. La eveniment contribuie cu idei și sfaturi practice autori publicați și consacrați în domeniul inovației, precum Soon Yu și Andrew Davis, dar și experți în domeniul customer experience, cum ar fi directorul executiv al Lassen Scientific Nicholas Webb sau Jay Baer (autor al cinci cărți New York Times best-seller).

Dincolo de incredibilele oportunități de networking pe care le oferă, Brand Manager Camp se află în topul celor mai importante conferințe de marketing din 2017 datorită bogăției de informații aplicabile pe care o oferă. Participanții vor învăța cum să implementeze cu succes practici neconvenționale, pentru a fi mereu cu un pas înaintea competiției. De exemplu, de la experții în economie comportamentală și customer service, participanții vor lua cu ei acasă un set de abordări și metode pentru a le îmbunătăți experiența clienților proprii în relație cu brand-urile pe care le reprezintă. Conferința din Las Vegas îi pune împreună pe cei mai renumiți teoreticieni și academicieni din domeniu, alături de cei mai de succes practicieni în marketing, pentru a-ți oferi o experiență de învățare unică.

niche

7. Niche Digital Summit | 25-27 Septembrie, 2017

150 specialiști marketing și media / $1,694 3 zile de participare / Chicago, Illinois, SUA / 10 speaker-i

Organizat în Chicago, evenimentul Niche Digital Summit de anul acesta pune la un loc cele mai ascuțite minți din media cu scopul de a crește veniturile din online pentru orice companie. Cu seminare și ateliere de lucru ce acoperă orice de la pașii necesari pentru a monetizeze conținutul și social media și până la vânzarea de publicitate nativă (trecând prin confruntarea cu cele mai arzătoare întrebări din marketing-ul actual), această conferință nu trebuie ratată.

Pe parcursul celor trei zile, fiecare discuție și intervenție va fi direcționată astfel încât specialiștii de marketing prezenți să învețe cum să genereze mai multe venituri online. Cu strategii adaptate pentru B2B și B2C, precum și cu panel-uri pe teme stringente și foarte actuale, participanții vor învăța totul despre SEO, e-commerce, strategii de conținut online integrate, vânzări digitale, website-uri centrate pe venit, venituri provenind din multimedia și multe altele.

email design conference

Scena principală de la conferinţa email design (Credit poză: UXDesign.com)

8. Email Design Conference | 21-22 Septembrie, 2017

1,300 Specialiști marketing / $1,195 Bilet sesiuni / San Francisco, SUA / 80 de speaker-i

Conferința Email Design din 2017 organizată de Litmus este așteptată de foarte mulți dintre noi și nu putea fi planificată într-un moment mai prielnic, din moment ce studiile arată că folosirea email-ului reprezintă un trend ascendent. Conferința Email Design are loc de trei ori pe an, în orașe diferite din Statele Unite și Marea Britanie. Cu speaker-i invitați (în trecut) de la Amazon, TripAdvisor, MailChimp, Constant Contact, Rebelmail și Nest, acest eveniment aduce o perspectivă nouă branding-ului și a creației de design-uri de email interactive.

Conferința Email Design își învață participanții cum să se țină departe de căsuța de spam a clienților lor și cum să identifice, să măsoare și să folosească semnalele implicite și explicite pe care clienții le trimit. După două zile pline de workshop-uri, conferințe și mese rotunde, participanții vor pleca cu un bagaj de cunoștințe proaspete și utile, precum și cu o mai bună înțelegere a tehnicilor și strategiilor de email.

smx

10 ani de marketing cu succes (Credit poză: MarketingLandEvents)

9. SMX Conference | 11-13 Iunie, 2018

În jur de $1,995 Acces general / Seattle, Washington, SUA / 50 de speaker-i

SMX Advanced le este dedicată în exclusivitate celor care sunt experți în marketing pe motoare de căutare. Ca parte a unei întregi serii de evenimente SMX, conferința SMX Advanced din Seattle dorește să își învețe participanții tactici avansate de SEO și SEM. Acestea includ optimizarea conversiilor, statistici și analiză SEM, tehnici avansate de testare, arta de a atrage clienți individuali și multe altele. Conferința este organizată de doi dintre cei mai mari jucători din industrie: Search Engine Land și Marketing Land.

Cu o prezentare în deschidere din partea vice-președintelui Google responsabil cu managementul de produs – Jerry Dischler, dar și cu alți invitați-cheie de la Intel, Pinterest și Microsoft, ediția  SMX Advanced 2017 din Seattle a fost una dintre cele mai bune. Organizatorii promit o ediție încă și mai extraordinară anul viitor, așa că trebuie să iei în considerare foarte serios să participi în 2018 dacă ai experiență în SEO.

inbound

Inbound 2015, Boston (Credit poză: DigitalAgencyNetwork)

10. Inbound Conference | 25-28 Septembrie, 2017

20,000+ Specialiști marketing / $1,699 Acces general / Boston, Massachusetts, SUA / TBD speaker-i

Cu peste 19,000 de participanți reprezentând 92 de țări și conținând peste 300 de sesiuni educaționale în 2016, Inbound este vârful de lance al conferințelor de marketing, aducând împreună experți din domeniu, dar și clienți de top, freelancer-i și alții. Ediția din 2017 promite să depășească nivelul așteptărilor atins anul trecut prin oferirea de conținut remarcabil, divertisment, cele mai bune oportunități de networking și educație de calitate.

Cap de afiș anul acesta nu este altcineva decât fosta Primă Doamnă a Statelor Unite, Michelle Obama. Alți speaker-i de top anunțați sunt Brian Halligan și Dharmesh Shah, co-fondatorii Hubspot, plus alți autori consacrați și vedete din industria de marketing.

marketing festival

Marketing Festival, Praga, 9-10 noiembrie 2017 (Credit poză: MarketingFestival)

11. Marketing Festival | 9-10 Noiembrie, 2017

1,700 Specialiști marketing / Praga, Cehia / 9 Speaker-i principali

Aflat la a cincea sa ediție, Marketing Festival le va oferi participanților în acest an 50 de workshop-uri într-un format cu totul diferit. Evenimentul capătă o cu totul altă valență decât poate fi descrisă prin simpla etichetă de “conferință”. Este, de fapt, un adevărat festival, oferindu-le participanților o experiență de viață unică, presărată și cu “petreceri și spectacole peste tot”.

În ceea ce îi privește pe speaker-i, Festivalul de Marketing îl va prezenta în fața participanților, specialiștilor din marketing, media și publicitate, freelancer-ilor și executivilor din agenții pe fondatorul și Vrăjitorul Moz – însuși Rand Fishkin. Un superstar al ediției din 2014, Avinash Kaushik, se va întoarce în 2017 cu o nouă prezentare pe care nu o poți rata.

Conferinţa Big Data Analytics

12. Big Data and Analytics Summit | 7- 8 Decembrie, 2017

150+ Specialiști marketing / $2,395 Acces general, $1,495 Early Bird Pass / New York City, New York / 25+ speaker-i

Adresându-li-se profesioniștilor ce au cunoștințe tehnice aprofundate în domeniu, conferința Big Data de anul acesta din New York va acoperi subiecte precum statistici și analiză mobile marketing, urmărirea comportamentelor consumatorilor, analizarea comportamentelor user-ilor pe platforme web multiple, elemente din științele cognitive folosite pentru targetarea clienților și multe altele.

Alte tehnici studiate de-a lungul sutelor de ore de cazuistică explicate mai sunt și NLP și text mining, testarea A/B, stocarea de date, eficientizarea și personalizarea marketing-ului. Conferința Big Data te va învăța cum să creezi și să gestionezi o strategie de marketing globală care să îți ofere rate de conversie maxime și cele mai înalte nivele ale satisfacției clientului.

The DO Lectures, Ţara Galilor (Credit poza: The Linchpin Consultancy)

13. DO Lectures

80 de locuri disponibile / The DO Farm, West Wales

Distanțându-se de sălile de conferință aglomerate și de workshop-urile în care se lucrează intens, Do Lectures este un eveniment relative mic. Mai mult, conform descrierii sale de pe site-ul oficial, vei afla că

Noi nu suntem o conferință. Nu suntem un festival. Nu avem insigne. Evenimentul are loc într-o veche fermă. De fapt, după 8 ani de organizare, încă nu avem nici o idee cum să descriem acest eveniment.”

Ferma DO este un loc de întâlnire de școală veche dintre oameni și idei din cele mai diverse domenii. Acesta este și motivul pentru care acest eveniment nu ar trebui să fie ratat de către nici un profesionist care lucrează în marketing. În 2016, sesiunile DO au avut ca invitați nume celebre, precum co-fondatorul și directorul tehnic al Beme Matt Hackett, directorul Standing Giants (Robbie Hearne), bateristul trupei Kasabian Ian Matthews, ilustratori, autori, oameni de afaceri, specialiști în advocacy și inventatori.

Cunoscută și ca Ferma de Idei, sesiunile DO le oferă începătorilor în marketing și chiar specialiștilor din domeniu o oportunitate extraordinară de a intra în contact cu cele mai diverse și mai năstrușnice idei. Acestea pot fi luate acasă și implementate creative în nenumărate domenii și activități ce au legătură cu marketing-ul.

Mai mult, la ferma DO, un participant poate înota sau cânta la diverse instrumente musicale, poate să savureze mâncăruri speciale, să deguste berile produse local sau ceaiurile, sau să se bucure de toate acestea la un loc admirând peisajul superb din West Wales. Toate aceste momente de recreație, împreună cu dezbaterile și discuțiile stimulante, fac ca toate ideile creative să capete aripi. Sesiunile DO nu pot fi ușor etichetate sau definite, dar cu siguranță reprezintă o experiență de trăit măcar o dată în viață.

Sperăm că ți-a făcut plăcere lista noastră de conferințe de marketing la care să participi în 2017 și 2018. Am uitat să notăm un eveniment interesant? Spune-ne despre el în secțiunea de comentarii de mai jos!

Ioana Sima

Ioana Sima

Chief Marketing Officer