SEO uneori sună intimidant ca și concept, mai ales pentru cei care nu au avut încă de-a face cu acest domeniu. Cu toate acestea, în zilele noastre, toți bloggerii și mai toate companiile (mai ales acestea din urmă, care trebuie să își atingă obiectivele de marketing) simt nevoia unor investiții și eforturi canalizate spre SEO. Nu este nici un secret că nu se poate să devii (sau să rămâi) relevant ca brand fără SEO. Pentru a limpezi lucrurile și a-ți da o bază de plecare privind SEO, am alătuit acest ghid simplu pentru începători. Nu te panica, nu te grăbi și rezolvă lucrurile unul câte unul!

#1-10. Aspecte tehnice de bază

#1. SEO înseamnă că tu le explici mai bine lucrurile motoarelor de căutare și le ajuți astfel să “citească” eficient conținutul tău.

#2. De exemplu, nu încărca imagini pe site fără să completezi câmpurile de descriere și atributele alt text; acest past este esențial pentru procesul de “optimizare a imaginilor”.

#3. Dacă tot vorbim despre imagini, nu uita să adaugi câteva conținutului scris pe care îl postezi.

#4. Folosește instrumente gratuite de compresie a imaginilor cum ar fi TinyJPG.com, pentru ca ele să nu afecteze negativ viteza de încărcare a paginii.

#5. Dacă tocmai ce te-ai apucat de blogging, folosește WordPress în loc de BlogSpot (WordPress este foarte util și prietenos din punct de vedere SEO).

#6. Folosește la maximum plugin-ul de SEO incorporat în orice temă WordPress și completează câmpurile pentru meta-descriere și cuvinte cheie.

#7. Scrie titluri scurte (7-9 cuvinte) și la subiect.

#8. Folosește formatarea din Microsoft Word, dar ai grijă să ai un singur titlu H1 per postare; poți avea câte subtitluri H2 și H3 dorești (și care se potrivesc conținutului, desigur).

#9. Când atașezi link-uri către alte articole și pagini de pe Internet în postările tale, alege opțiunea de deschidere a link-ului într-un tab nou – îți va reduce rata de bounce.

#10. Învață în fiecare zi ceva în plus despre SEO – un articol scurt de 10 minute, câteva trucuri noi – ca să te perfecționezi constant. (Există nenumărate surse profesioniste și de încredere dar poți să ne ceri și nouă direct).

Poate cel mai important sfat de SEO, oricât de contradictoriu sună, este să înțelegi ce vrea utilizatorul de la tine și să îi livrezi exact acel lucru în exact forma pe care și-o dorește. (www.beewits.com.)

#11-20. Înțelegerea cititorului / user-ului

#11. Chiar și ținând cont de rigorile SEO, scopul tău nu este să mulțumești motoarele de căutare, ci utilizatorii; aceasta ar trebui să fie mantra ta zilnică atunci când creezi conținut.

#12. Rămâi pe subiect și pune-ți următoarea întrebare de fiecare dată înainte să apeși butonul PUBLISH – Găsește utilizatorul în acest articol răspunsul la întrebarea care l-a adus de prima dată aici?

#13. Diferențiază-te de toți ceilalți răspunzându-ți la următoarea întrebare: Cu ce este acest articol diferit față de toate celelalte articole scrise pe aceeași temă?

#14. Provoacă-ți cititorii să se implice direct și personal cu conținutul pe care l-ai publicat: atrage-i să comenteze, să pună întrebări sau să îți comunice lucruri importante pentru ei.

#15. Transformă sugestiile cititorilor tăi în viitoare articole de blog; dacă îți amintești din partea cui a venit o anumită sugestie, poți să îi acorzi credit respectivului utilizator sau să îl menționezi atunci când postezi articolul.

#16. Include informații utile în postările tale ori de câte ori este posibil: un articol-resursă, informații despre un tool util care are legătură cu subiectul postat de tine, un infografic care explică un subiect complicat într-o manieră simplă etc.

#17. Nu te îndepărta prea mult de cititorii tăi: îmbogățește-ți conținutul cu informații utile pentru ei, nu cu lucruri care îți plac ție sau ți se par ție importante.

#18. Încearcă să identifici două lucruri: cine este audiența ta actuală (date demografice) și cine ai vrea să fie audiența ta (ideală).

#19. După aceea, crează conținut care va satisface ambele grupuri țintă: și audiența pe care ți-o dorești (atrăgând-o astfel către tine) ți audiența pe care o ai deja (pentru că ar fi păcat să o pierzi).

#20. Contină să investești în relația cu audiența ta, este singura soluție prin care poți întări încrederea (și autoritatea ta pe un anumit domeniu) pe termen lung; dacă userii tăi sunt fericiți, și Google va fi fericit de asemenea.

Crează-ți propria listă de verificare a calității bazată pe nișa în care activezi, dar nu uita să pui utilizatorul pe primul loc, respectând regulile tehnice ale SEO în același timp. (www.contentmarketinginstitute.com.)

#21-30. Calitatea conținutului: Fii atent la acești factori

#21. Corectează, corectează, corectează, până când fiecare frază își atinge maximum-ul de potențial; orice eroare de ortografie, gramatică sau punctuație, orice informație greșită le va semnala atât cititorilor cât și motoarelor de căutare că nu ești cu adevărat un profesionist.

#22. “Termenul de valabilitate al conținutului”: dacă poți publica ceva ce nu “expiră” foarte curând (conținut peren), este grozav. Dacă nu poți, asigură-te că postezi conținut nou cu o frecvență regulată.

#23. Frecvența publicării: scrie articole de blog constant, regulat și frecvent (măcar o dată la 2-3 zile).

#24. Alegerea imaginilor: ar trebui să fie destul de generale și să reprezinte concepte cu care cititorii pot relaționa, dar adecvate subiectului ales; altfel, imaginile vor deveni confuzante pentru cititori și crawler-ele motoarelor de căutare.

#25. Imagini fără copyright: nu utiliza imagini pentru care nu ai permisiune; există nenumărate surse de imagini oferite sub licențe Creative Commons și altele, așa că alege dintre acelea sau folosește unele proprii.

#26. Expertiză: nu face afirmații despre starea de fapt din nici un domeniu în lipsa unor date și surse oficiale; atunci când poți, atașează link-uri către rapoarte oficiale, studii științifice sau statistici pentru a adăuga un plus de valoare și de credibilitate informației pe care o prezinți.

#27. Tonul autorității: menține un ton al conversației profesionist și serios, chiar dacă stilul tău este cald, personal sau amuzant din când în când.

#28. Utilitate: nu uita niciodată că scopul principal al cititorilor tăi este să găsească la tine ceva informativ și util; de aceea, conținutul tău impecabil creat trebuie să fie despre utilizatori, nu despre tine (brand).

#29. Stilul și structura articolului: alege propoziții și paragrafe scurte; desparte blocurile de text dacă poți în idei separate; nu te sfii să folosești opțiunile de corectură / editare din Word sau tool-uri online de corectare automată.

#30. Originalitate: înainte de a publica articolul scris, asigură-te că acesta aduce utilizatorilor ceva în plus decât idei rescrise și concepte refolosite care sunt deja în lista primelor rezultate ale căutărilor pe Internet.

#31-40. Promovarea și marketing-ul conținutului

#31. Social media trebuie utilizată pentru a-ți promova conținutul, chiar și la modul minimal; este ușor de folosit, amuzantă și nu îți va răpi prea mult timp dacă nu o lași.

#32. Trucul este să decizi și să alegi ce canal social media este cel mai potrivit pentru nișa care te interesează: Pinterest favorizează materialele vizuale unice și atractive, Twitter este perfect dacă vrei să te remarci ca expert și influencer pe un anumit domeniu, iar Facebook este potrivit pentru conținuturi ce vor să atingă mai multe scopuri.

#33. Folosește-te de conținut plătit (sponsorizat) în social media numai pentru anumite postări, ca experiment; află ce tip de reclamă este cea mai potrivită pentru tine prin încercare și eroare.

#34. Dacă îți permite bugetul, alocă un specialist social media (sau o echipă de experți) pentru a-ți promova conținutul pe mai multe platforme la ore diferite din zi.

#35. Dacă folosești instrumente de marketing afiliat nu permite postărilor tale să sune prea promoțional; nici cititorii, nici motoarele de căutare nu vor aprecia asta prea mult.

#36. Dacă accepți postări plătite din partea altor persoane, fii transparent și cinstit în legătură cu acest lucru.

#37. Nu promova produse, idei sau persoane în care nu crezi numai de dragul marketing-ului; asta se va întoarce împotriva ta mai repede decât crezi (vei căpăta reputația că te vinzi ieftin sau că promovezi proasta calitate).

#38. Pentru bloggeri: nu te transforma într-un canal de promovare pentru produse dintr-o anumită nișă, dar nu te transforma nici într-o sursă de reclamă a oricărei nișe posibile (utilizatorii și motoarele de căutare trebuie încă să te identifice cu un anumit domeniu).

#39. O proporție ideală de articole pentru bloggeri ar fi următoarea: 25-30% articole cu scop promoțional (recenzii de produse sau articole cu link-uri afiliate), iar restul ar trebui să fie articole cu caracter non-promoțional.

#40. Pentru companii: chiar dacă home page-ul tău este mai degrabă formal, sobru și la obiect, crede-mă că tot ai nevoie de un blog pentru site-ul / brand-ul tău; folosește-l pentru a publica știri despre companie, evenimente pe care le organizezi, noutăți / știri legate de domeniul în care activezi etc.

Să ajungi pe prima pagină a căutărilor nu este totul; întotdeauna trebuie să te întrebi ce merge cu adevărat mai bine pentru site-ul tău. (www.mainpath.com.)

#41-50. Cuvinte cheie și cercetarea cuvintelor cheie

#41. Identificarea cuvintelor cheie potrivite pe care le vei utiliza este crucială pentru a-ți crește șansele de a te poziționa cât mai bine în evaluarea motoarelor de căutare și deci de a canaliza traficul organic către site-ul tău; motoarele de căutare sunt încă prima sursă de trafic și cel mai important influencer.

#42. Este ușor să găsești cuvinte cheie cu un nivel rezonabil de popularitate chiar dacă nu ai timpul, bugetul sau cunoștințele necesare pentru a lucra cu unelte sofisticate: începe cu Google AdWords sau scrie cuvinte și fraze în bara de căutare Google pentru a vedea ce îți sugerează motorul de căutare (sugestiile Google sunt acele cuvinte cheie generate pe baza a ceea ce caută în realitate utilizatorii).

#43. Desigur, pentru mai multă acuratețe (și pentru a converti respectivele cuvinte de căutare în bani cu ajutorul AdSense), trebuie să utilizezi softuri care îți spun și cât de valoroase sunt respectivele cuvinte cheie și cât de acerbă este competiția pe ele.

#44. După ce te obișnuiești cu planificarea cuvintelor cheie (AdWords sau bara de căutare Google), treci la unelte mai competente, cum ar fi de exemplu Semrush, Ahrefs și altele; cu astfel de softuri avansate (ușor și intuitiv de folosit, de altfel) poți obține avantaje suplimentare.

#45. Odată ce ai un plan al cuvintelor cheie, fii atent cum le folosești în conținut: prea multe deodată și poți primi penalizări de la motoarele de căutare pentru spam; prea puține și este posibil să nu obții rezultatele scontate.

#46. Strategia principală de utilizare a unui cuvânt cheie principal (destul de lipsită de imaginație, dar dovedită ca de succes) este să îl pui în titlul postării, o dată atât în primul paragraf cât și în ultimul paragraf al articolului și de câteva ori (o dată la 100 de cuvinte) pe parcursul articolului.

#47. În titlu, cuvântul cheie este mai eficient dacă îl inserezi cât mai la începutul titlului.

#48. Gândește-te la intenția utilizatorului în legătură cu cuvintele cheie pe care le folosești (nici un intrument nu te va învăța asta în mod explicit, va trebui să te folosești de inteligență și intuiție); asigură-te că postarea ta răspunde la intenția pe care o au utilizatorii atunci când caută informații bazate pe cuvântul cheie respectiv.

#49. Sfat profesionist: încearcă să utilizezi cuvântul cheie principal într-unul din atributele alt-title ale unei imagini inserate în postare, dar numai dacă este cu adevărat relevant pentru a descrie imaginea respectivă (altfel poate fi considerat spam).

#50. Dacă un alt cuvânt cheie legat de cel principal pe care îl folosești le-ar aduce o valoare adăugată cititorilor tăi dar dacă acest al doilea cuvânt ar ocupa prea mult spațiu (în titlu sau articol), atunci crează un articol secundar și leagă cele două articole prin link-uri.

Totul stă în valoarea pe care ți-o dau link-urile, pentru că ele sunt chiar importante (memegenerator.net).

#51-60. Link-uri, Link-uri externe, Inter-Link-uri

#51. Link-urile sunt unul din pilonii principali SEO: cu cât mai multe referințe / recomandări primești în formă de link-uri către site-ul tău din partea altor site-uri, cu atât site-ul tău va avea o credibilitate mai mare în ochii motoarelor de căutare (poziționându-se mai sus în rezultatele căutărilor).

#52. Cu toate acestea, domeniul link-urilor este cel mai abuzat de încercările de manipulare a motoarelor de căutare pentru poziționări mai bune; trucurile ilegale de SEO și astfel de manipulări sunt privite cu ochi răi și descurajate; de aceea trebuie să fii farte atent cu strategia ta de link-ing pentru a face lucrurile cum trebuie.

#53. Poți lucra cu link-urile în două feluri: inter-linking (unele articole au link-uri la alte articole relevante de pe propriul tău site) și link-ing-ul extern (dpdv. SEO este mai important să primești link-uri externe la site-ul tău – dar trebuie să te asiguri că aceste link-uri externe sunt obținute corect și legal).

#54. Calitatea și autoritatea domeniului care trimite un link spre site-ul tău se va reflecta în mod direct asupra site-ului tău în ochii motoarelor de căutare și al crawl-erelor acestora.

#55. Cuvintele ancoră (cuvintele pe care se atașează un hyperlink) sunt extrem de importante: cu cât sunt mai apropiate de subiectul dezvoltat în link-ul respectiv cu atât este mai bine pentru site-ul tău; altfel spus, este important să primești link-uri externe pe cuvinte cheie ancore pe care tu vrei să te poziționezi mai bine în căutări.

#56. Totuși, această strategie este utilizată permanent de o serie de manipulatori de link-uri care folosesc diverse metode ilegale, așa că nu abuza de ea; fii atent ca nimeni să nu trimită link-uri pe site-ul tău folosind cuvinte-ancoră complexe decât dacă aceste ancore sunt relevante și descriptive pentru conținutul tău.

#57. Nu trimite un link către o pagină folosind cuvântul cheie principal (pentru postarea în care ai inserat link-ul respectiv) ca și cuvânt ancoră; asta va duce la confuzii ale crawler-elor care vor marca postarea ta ca irelevantă pentru cuvântul cheie respectiv (subiect).

#58. Nu începe să faci schimburi de link-uri cu prietenii tăi (ei trimit link către tine, tu trimiți link către ei): nu este complet interzis, dar genul acesta de practici nu sunt agreate de motoarele de căutare.

#59. Valoarea unui link pentru tine (importanța pe care ți-o conferă pentru motoarele de căutare) se numește “link juice”: un link primit de la un site important pentru nișa ta poartă mai mult “link juice” decât mai multe link-uri primite de la mai multe site-uri irelevante pentru nișa ta.

#60. Dacă iei în serios ideea de trafic și creștere a veniturilor, poți angaja o echipă de experți care să îți creeze și implementeze o strategie de link building pentru site-ul tău (cum ar fi broken link building și altele); această strategie poate fi foarte utilă dacă este realizată corect (organic), dar trebuie să te asiguri că nu au loc nici un fel de manipulări SEO ilegale.

Sitemapping-ul nu este ușor la început, dar este obligatoriu dacă vrei ca motoarele de căutare să te vadă (www.stonetemple.com).

#61-70. Prevenirea și corectarea erorilor

#61. Asigură-te că următoarele pagini obligatorii ale site-ului sunt scrise corect și complet (de cele mai multe ori textul postat pe aceste pagini are valoare contractuală, așa că fii atent!): Despre Noi, Contact, Termeni și Condiții, Politica de Confidențialitate.

#62. Site-ul tău trebuie să fie însoțit de o hartă (sitemap) corectă care poate fi ușor accesată de toți utilizatorii tăi; harta (în format XML sau HTML) trebuie să fie verificată de erori și updatată la fiecare 2-3 luni.

#63. Trimite sitemap-ul motoarelor de căutare centrale (Bing și Google Webmaster Central) odată ce l-ai terminat pentru a te asigura că viitorul tău conținut este indexat corect.

#64. Instalează Google Webmaster Tools pe site sau pe blog; asta îți va permite să creezi sitemap-ul, să monitorizezi erorile și să comunici cu Google în caz că se întâmplă ceva.

#65. Dacă crawler-ele Google detectează erori pe site (sau manipulări ilegale cum ar fi conținut spam) este posibil ca site-ul să fie penalizat iar conținutul să nu mai fie indexat;  previne astfel de probleme cu ajutorul Webmaster’s Tools.

#66. Fă cu grijă setările categoriilor și sub-categoriilor site-ului tău; este posibil să ajungi să fii marcat negativ pentru conținut duplicat accidental (pentru că unele meta-descrieri se repetă în două sau mai multe categorii).

#67. Asigură-te că nu ai mai multe postări pe aceeași temă (cu același cuvânt cheie sau cu link către aceeași sursă); asta se poate considera o practică de tip spam, chiar dacă tu ai avut cele mai bune intenții.

#68. Nu face spam din nici un fel de conținut (prea multe imagini fără text aferent) și nu acumula conținut care nu este al tău chiar dacă pui link-uri către surse.

#69. Dacă simți că site-ul tău a fost penalizat în urma unui update major al Google, verifică notificările din platforma Webmaster’s Tools sau angajează o echipă de experți să facă un audit detaliat al site-ului tău (asta te va proteja și de riscuri viitoare).

#70. Unele teme de WordPress sunt indexate mai bine ca altele (și mai repede) și prezintă mai puține erori de codare; fă-ți temele temeinic înainte să alegi o temă pentru site-ul tău și nu alege numai în funcție de cum arată tema.

Cu Google Analytics obții mai mult decât rapoarte despre trafic (memecreator.org.)

#71-80. Monitorizarea traficului și a poziționărilor

#71. Crează-ți un cont de Google Analytics pentru site-ul tău; rapoartele foarte detaliate pe care le primești sunt surprinzător de ușor de înțeles, chiar și pentru începători.

#72. Poți să folosești și Semrush ca să verifici și poziționările în Google (acest instrument îți va fi de folos și pentru alte activități, cum ar fi găsirea cuvintelor cheie potrivite).

#73. Fă-ți un cont și pe Moz, mai ales dacă site-ul tău este folosit pentru vânzări de orice fel (e-commerce, marketing afiliat, venituri din AdSense).

#74. Orice progres în poziționare este de bun augur și promite potențial pentru viitor, dar adevărul dur este acela că numai poziționările pe prima pagină a rezultatelor sunt cele care contează cu adevărat și aduc mai mult trafic.

#75. Pe această notă, iată cel mai popular banc despre SEO (și o morală pe care o poți trage singur): cel mai bun loc ca să ascunzi un cadavru este pagina a doua din Google pentru că nimeni nu ajunge pe ea vreodată.

#76. Nu te îngrijora în legătură cu micile diferențe de poziționare, fluctuațiile minore sunt naturale pe parcursul a câtorva zile sau chiar săptămâni; asigură-te numai că trend-ul general este ascendent la finalul fiecărei luni.

#77. Este normal să obții rezultate ușor diferite pe parametrii testați cu diverse soft-uri; nu trebuie să te îngrijorezi în privința lor, ci trage cele mai bune concluzii reflectate de fiecare dintre aceste rapoarte.

#78. Este util să verifici și detalii precum: de unde vin și unde se duc userii tăi după ce au vizitat o pagină de-a ta, cât timp petrec pe respectiva pagină / articol, ce fac mai departe etc; instrumentele de raportare majore te pot informa în legătură cu aceste aspecte.

#79. Fă experimente cu ajutorul uneltelor de monitorizare: implementează o mică schimbare în website și vezi cum îți afectează asta poziționările, traficul și altele.

#80. Învățând lecțiile pe care le primești prin rapoartele SEO (și atâta timp cât le verifici constant), poți să îți rafinezi abordarea pentru a-ți atinge țelul final: o creștere constantă și semnificativă.

Te poți simți un pic singur acolo sus, în vârf, dar priveliștea este minunată; numai fii foarte atent la ceea ce vor motoarele de căutare de la tine. ( https://twitter.com/georgeltp4.)

#81-90. Atunci când ajungi în liga (mai) mare

#81. Nu pica în capcana de a utiliza prea multe instrumente pentru SEO: unele vor genera erori sau îți vor consuma timp degeaba, în timp ce altele sunt numai spam și vor acționa împotriva scopurilor tale.

#82Află fără ce instrumente de conținut și plug-in-uri poți trăi; viața ta va fi mai ușoară.

#83. Împlementează noile acțiuni SEO pe care le-ai învățat numai după ce ți-ai făcut un plan de implementare.

#84. Rămâi la planurile tale SEO și evaluează-le constant cu instrumente valabile pentru a le putea adapta constant pe baza rezultatelor pe care le obții.

#85. Poți și să încredințezi planurile tale de SEO și dezvoltarea site-ului unor experți pentru a câștiga timp și a obține rezultate mai bune, dar asigură-te că alegi oameni competenți; tehnicile de manipulare SEO ilegale pot duce la penalizări ale site-ului sau la lucruri și mai grave.

#86. Nu îți limita strategia de dezvoltare la SEO; chiar dacă cel mai mult trafic vine din motoarele de căutare (și din social media aproape în mod egal), tot trebuie să planifici o abordare mai ramificată.

#87. Fii atent când îți construiești prezența și amprenta pe Internet, căci unele acțiuni îți pot dăuna dpdv. SEO (cum ar fi includerea de link-uri în semnătura electronică, postări pe forumuri care ar putea duce la duplicare de conținut, asocierea cu site-uri partenere dubioase).

#88. Ia un web developer alături de tine și ai grijă ca el să îți verifice site-ul de erori la cel puțin 3 luni: chiar dacă lucrurile par să funcționeze în ordine, micile scăpări apărute pot îngreuna încărcarea paginii sau afișarea defectuoasă a unor elemente.

#89. Unele lucruri care merg până la un moment dat în SEO s-ar putea să nu mai meargă, iar site-ul tău să fie de-indexat; asta se întâmplă de obicei după ce Google își modifică algoritmul în urma unui update major. Nu ai ce să faci în astfel de situații decât să continui să înveți SEO și să te adaptezi la noile reguli.

#90. Dacă simți că website-ul tău nu mai funcționează așa bine ca înainte, cheamă o echipă de experți; nu subestima niciodată puterea unui audit de site realizat profesionist.

Nu putem readuce la viață site-uri moarte și nici nu putem face miracole pe Internet, dar te putem ajuta să construiești site-uri mai performante în viitor, chiar dacă unele dintre proiectele tale curente au suferit stricăciuni prea mari pentru a fi revitalizate (niftylaw.com)

#91-100. Sfaturi pe care să le ții minte

#91. Ai răbdare: SEO este un joc pentru cei mari, amuzant, cu mize mari și recompense pe măsură, dar și dacă aplici fiecare sfat pe care l-ai primit până aici tot va trebui să aștepți câteva luni până să înregistrezi creșteri semnificative de trafic.

#92. Nu te grăbi să implementezi imediat fiecare truc sau tehnică de SEO de care auzi; unele acțiuni îți pot dezavantaja site-ul mai mult decât îl pot ajuta, așa că cercetează temeinic înainte să iei decizii.

#93. Ține minte să menții sitemap-ul updatat ca să ajuți motoarele de căutare să stea la curent cu lucrurile pe care le faci.

#94. Odată ce website-ul tău a crescut prea mult ca să îl poți gestiona manual (mai ales dacă nu ești tu cel care crează întreg conținutul de pe site), poți folosi diverse soft-uri ca să verifici că totul este în regulă cu tag-urile, meta-descrierile, atributele imaginilor și altele.

#95. Paginile și postările care au un conținut limitat (mai puțin, să zicem, de 500 de cuvinte) ar trebui updatate (îmbogățite cu informații noi), șterse sau combinate cu alte postări similare.

#96. Testează-ți site-ul și pe alte browsere decât pe cel pe care îl folosești în mod curent, precum și pe alte dispozitive pentru a te asigura că paginile sunt afișate corect, dacă este optimizat pentru mobil și dacă e responsiv pe mai multe medii.

#97. Dacă scopul tău final este să monetizezi traficul pe site și te aștepți la venituri mari, atunci angajarea unei echipe experte în SEO este ceea ce va trebui să faci mai devreme decât mai târziu; asigură-te că angajezi o echipă cu adevărat profesionistă și că te ții departe de potențiali manipulatori de SEO.

#98. Spre deosebire de acțiunile și planificarea SEO clasice – care necesită timp pentru a se transforma în rezultate stabile – activitatea în social media merită timpul și efortul tău numai dacă duce la conversii semnificative și la trafic crescut mai devreme și mai rapid.

#99. Implică-te direct și fi-le de ajutor utilizatorilor tăi dacă îți lasă comentarii sau feedback pe site respectând următoarele proporții: dacă ai sub 5 comentarii pe zi răspunde la toate; dacă ai sub 20 de comentarii / zi răspunde la 5 dintre ele; dacă ai 100 sau mai multe, răspunde măcar la 10 dintre ele.

#100. Adu-ți aminte să te mai și distrezi când creezi conținut și îl rafinezi în scopuri SEO; atât audiența cât și motoarele de căutare vor înțelege asta și vor aprecia!

Miriam Cihodariu

Miriam Cihodariu

Ecommerce Strategy Director

Miriam a făcut parte din grupul inițial de 4 copywriteri care a pus bazele companiei noastre, după care ne-am dezvoltat împreună. Background-ul ei este unul academic, în cercetare socială și antropologie. O fascinează oamenii și ce îi motivează, precum și schimbările pe care le aduce spațiul digital. De aici îi vin creativitatea și rapiditatea cu care învață lucruri noi.